توجه، لطفا قبل از پرداخت موارد مد نظر را روی واتساپ هماهنگ فرمایید. حداقل مبلغ خرید ووچر جهت ارسال ۷۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

مرکز‌دیدنی نخل جبل علی دبی

Palm Jebel Ali

نخل جبل علی یا پالم جبل علی یکی از سه مجمع الجزایر نخلی در شهر دبی کشور امارات متحده عربی است که در منطقه آزاد جبل علی و در آب‌ های خلیج فارس قرار دارد. نام این جزیره به انگلیسی Palm Jebel Ali و به زبان عربی نخلة جبل علی است و همانند دو جزیره دیگر در طراحی جزیره جبل علی دبی نیز از درخت نخل استفاده شده‌ است و در این مکان شما می توانید انواع تفریح گاه ها ، مراکز تجاری ، مراکز مسکونی ، مرکز خرید ، هتل ، ویلا ، شش عدد مارینا ، پارک دریایی ،  رستوران ، پارک و … را پیدا کنید.واضح ترین و جالب ترین ویژگی جزیره نخل جبل علی خانه‌ های آبی آن می باشد که بین حصار دور نخل جبل علی و شاخه‌ های آن واقع گردیده است و قرار است که این خانه‌های آبی به شکلی معماری گردند که در آخر به شکل بیت شعری از غزل سروده شده بوسیله شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، حاکم فعلی شهر دبی دیده می‌شود.این جزیره پنجاه درصد از پالم جمیرا بزرگ تر می باشد و ۵ برابر از نخل دیره (پالم دیره) کوچک تر می باشد.

ساخت این جزیره به سال ۲۰۰۲ باز می گردد که در همان سال پروژه ساخت آن اجرا شد اما همانند ساختپالم دیره در سال ۲۰۰۸ بعلت بحران های مالی گسترده در سطح جهانی ، قرار بود در همان سال ساخت و اتمام این پروژه به اتمام برسد و اما با وجود این مشکلات در نهایت و در سال ۲۰۱۱ ادامه پروژه بصورت موقت متوقف گردید.

palm-jebel-ali2 palm-jebel-ali1 palm-jebel-ali

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *