توجه، لطفا قبل از پرداخت موارد مد نظر را روی واتساپ هماهنگ فرمایید. حداقل مبلغ خرید ووچر جهت ارسال ۷۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

حمل و نقل در دبی

13 آگوست 2016مهدی فرهادیمراکز تاریخی

حمل و نقل در دبی

TRANSPORT IN DUBAI

حمل و نقل در دبی ، امارات متحده عربی. دبی سرشار از مکان های جذاب ، تماشایی ، و چشمگیر برای  بازدید است اما چگونگی بازدید از این مکان ها و گشتن در دبی یکی از رایج ترین سوال های مردم است. زمانی که هواپیمای شما در دبی می نشیند و می خواهید در این شهر گشت و گذار کنید اداره حمل و نقل جاده ای RTA (امتیاز حمل و نقل جاده ایی) با در نظر گرفتن راحتی شما راه های مختلفی را برای سفر فراهم کرده است. این راه های گوناگون عبارت اند از:

مترو دبی:

dubai-metro-1

مترو دبی شلوغ ترین، امن ترین و معقول ترین حمل و نقل اتوماتیک عمومی در دبی می باشد؛ که دارای طبقه (قسمت) طلایی، قسمت نقره ای و بخش کودکان و زنان است.دبی دارای 47 ایستگاه مترو و 97 ایستگاه زیر زمینی با 87 قطار دارد . هر مترو دارای 5قطار می باشد که می تواند وسایل راحتی را برای 643 مسافر فراهم کرد. متروی دبی دارای دو خط (لاین) است که عبارت اند از: 

الف) لاین قرمز؛ که بین راشیدیا و امارات متحده عربی جابجا می شود (جبل علی). ساخت این لاین در سپتامبر 2005 آغاز شد و در سپتامبر 2009 آغاز به کار کرد. اکنون این لاین شامل 29 ایستگاه است.

ب) لاین سبز؛ از اتصالات به شهر مراقبت های بهداشتی دبی است. ساخت آن در 2006 آغاز و در سپتامبر 2011 افتتاح شد. این لاین 20 ایستگاه را شامل می شود. همانند لاین قرمز و سبز ، لاین های آبی و بنفش ، لاین های پیشنهاد شده ی دبی هستند.

dubai-metro-3

برای استفاده از مترو می توانید از یک کارت نول استفاده کنید که به راحتی در تمام ایستگاه های مترو در دسترس است ؛ می توانید از این کارت در انواع حمل و نقل و حتی پارکینگ نیز استفاده کنید. بهتر است که مسافت های طولانی را به راحتی با مترو سفر کنید به همین منظور ایستگاه های متروی -راشیدیا، بندر نخیل و برج و اتصالات – فضاهای بزرگ و رایگان پارکینگ  برای استفاده ی کاربران مترو دارند. راحتی مردم اولویت اول برای حمل و نقل منطقه ای RTA است برای همین هر ایستگاه مترو دارای خط اتوبوس ، ایستگاه تاکسی و جای پارک است.

dubai-metro2

ساعت های فعالیت یا زمان بندی متروی دبی به این صورت است:

شنبه ها: 5:50 بعدازظهر تا 12 بامداد

یکشنبه تا چهارشنبه : 5:50 بامداد تا 12 بامداد

پنج شنبه ها : 5:00 بامداد  تا 1:00 بامداد

جمعه ها:  1:00 بعدازظهر تا 1:00 بامداد

هتل های نزدیک متروی دبی: سکونت در هتل های نزدیک به مترو باعـ صرفه جویی در زمان و پول شما میشود؛ شما با استفاده ی مستقیم از مترو  بدون پرداخت کرایه ی تاکسی و اتوبوس پول خود را پس انداز میکنید و صرف نکردن زمان قابل توجهی در سفر وقت شما را هدر نمی دهد.

لیستی از هتل های نزدیک به ایستگاه متروی دبی :

  1. هتل رامادا دبی
  2. هتل استار مترو دیره دبی
  3. هتل آپارتمان غرور (pride)
  4. هتل آپارتمان باغ رز (rose garden)
  5. هتل ولیعهد لندن دبی (London Crown Hotel Dubai )
  6. هتل رادیسون بلو در شهر رسانه ای دبی
  7. هتل مون پیک ابن بطوطه دروازه دبی (Movenpick Hotel Ibn Battuta Gate Dubai )

اتوبوس های دبی

فیدر اتوبوس های دبی دارای تهویه ی کامل ، نگهداری خوب، کف کوتاه، ورودی عریض و فضا برای کالسکه و صندلی های پرخ دار است. در دبی 518 اتوبوس یا بیشتر با فاصله زمانی 10-5 دقیقه حرکت می کنند . این حمل و نقل با کرایه ی ارزان می تواند شما را به مکان هایی ببرد که با مترو به آن ها دسترسی نخواهید داشت. خوشبختانه بعد از استفاده از مترو کرایه ی اتوبوس رایگان است.

dubai-pt-city-bus

تراموای دبی

تراموای دبی در سال 2014 افتتاح شد و هنوز 11 ایستگاه دارد. تراموا در آل صفوه دبی واقع شده است و در  خیابان های آل صفوه از دبی ماریانا و ساحل مسکونی جمیرا  حرکت می کند. شما می توانید به طور کلی در تنها 42 دقیقه از تجربه ی متفاوت تراموا سواری لذت ببرید.

dubai_tram1

تراموای دبی بسیار وسیع است و دارای 7 قسمت (واگن) می باشد-یک بخش طلایی ، دو قسمت (واگن) برای زنان و کودکان و 4 قسمت برای بخش استاندارد نقره ای . ایستگاه متروی ماریانا ، ایستگاه JLT و ترن جمیرا توسط تراموای دبی به هم متصل می شوند .

dubai_tram2

ساعات کار عبارت اند از:

شنبه-پنج شنبه: 6:30 بامداد تا 1:30 بامداد

جمعه : 9 بامداد تا 1:30بامداد

 

ماشین کرایه ای

اجاره کردن ماشین در دبی یکی دیگر از وسایل راحتی حمل و نقل دبی است. شما تنها نیاز به یک کارت اعتباری ، گواهینامه ی بین المللی و یک کپی از پاسپورت  خود در دفتر اجاره ی ماشین دارید. حالا با آسودگی می توانید هرماشین لوکس و اخرین مدلی که می خواهید را انتخاب کنید. برخی از این ادارات را در لیست زیر میبینید:

Diamond lease

نشانی: طبقه ی لابی، Habtoor Grand Resort and Spa ، دبی ماریانا

تلفن: 043995049

ساعات کار : 8 بامداد-7بعد از ظهر

Carlease Rent a Car LLC

نشانی: هتل آپارتمان باغ های چلسی (Chelsea Gardens) ، خیابان No.1 ، باغ های اکتشاف (Discovery Gardens)

تلفن: 044245944

ساعات کار :8بامداد-6بعدازظهر

Dollar Rent A Car-کرایه ی ماشین ترمینال هواپیمایی 2 دبی (Dubai Airport Terminal 2 Car Rental)

نشانی:خیابان آل قدس – دبی

تلفن: 042990093

ساعات کار: شبانه روزی

 

تاکسی

تاکسی دبی یکی از راحت ترین راه های حمل و نقل می باشد که دارای دستگاه تهویه و تحت نظارت عالی در تمام روز های هفته 24 ساعته در دسترس می باشد ، تاکسی معمولا برای حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار میگیرد و طیف وسیعی از حمل و نقل را در بر میگیرد.

taxi-dubai

شما می توانید با استفاده از تاکسی برای مکان هایی که از مترو دور هستند در وقت خود صرفه جویی کنید ؛ کرایه تاکسی از 5 درهم شروع می شود، 8 درهم (رزرو شده) ، و 20 درهم (از فرودگاه) در حالی که کمترین کرایه 12 درهم می باشد. استفاده از تاکسی خوب است اما از کجا تاکسی بگیریم؟ این مشکل وجود نداره چرا که راهنمای تاکسی های مختلف در بیرون از فرودگاه و ایستگاه های اتوبوس و مترو و مرکز خرید و جاذبه های گردشگری قرار دارند که می توان به آن ها مراجعه کرد. جهان از برتری تاکسی های دبی باخبر است ، بررسی ها نشان می دهند  که تاکسی دبی سومین تاکسی برتر دنیاست. چه حسی دارد اگر شما به طبقه پایین محل اسکان خود بروید و ببینید که یک تاکسی منتظر شماست؟ بله این امکان پذیر است تنها کافی است که با شماره 042080808 تماس بگیرید و تنها در 5-10 دقیقه یک تاکسی در اختیار داشته باشید.

taxi-dubai1

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *