توجه، لطفا قبل از پرداخت موارد مد نظر را روی واتساپ هماهنگ فرمایید. حداقل مبلغ خرید ووچر جهت ارسال ۷۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

مرکز‌دیدنی مسجد جامع دبی

dubai grand mosque

 مسجد جامع دبی یک مسجد بزرگ در دبی در امارت متحده عربی قرار دارد که بین سوق نساجی و نزدیک به موزه دبی در منطقه بر دبی است که دقیقا در جنوب مسجد هندو ها واقع شده است .در واقع مسجد جامع دبی در سال 1900 ساخته شده است اما به علت تخریب درسال 1960 دوباره آن را باز سازی کرده اند و بعد از گذشت 48 سال یک بار دیگر در سال 1998 مورد باز سازی بیشتر قرار گرفته است و از آن زمان تا کنون در حال نگهداری می باشد .
مسجد جامع دبی در واقع مدرسه ای اختصاصی برای مطالعه و یادگیری قرآن در سال 1900 بوده که پذیرای دانش آموزان علاقه مند به قرآن بوده است.
معماری این مسجد قابل توجه می باشد و نظر هر توریستی را به خود جلب می کند. مسجد بزرگ دبی در واقع دارای یک مناره 70 متری (230 فوت) است که شبیه یک فانوس دریایی میباشد . اطراف مسجد جامع ، یک دیوار شنی خاکستری بی هیچ آرایشی قرار دارد و یک کتیبه قرآنی منبت کاری بزرگ بالای پنج ستون بزرگ ورودی مسجد دبی قرار دارد . مسجد بزرگ دبی شامل 45 گنبد کوچک و 9 گنبد بزرگ با مناره های بلند بر بامش میباشد . در و پنجره های مسجد دبی از چوب و شیشه های رنگی که همگی کار دست است ساخته شده است .این مسجد نمایی از شهر قدیمی دبی را در خود جای داده است و مناره های آن به سبک معماری آناتولی میباشد .
مسجد جامع دبی ظرفیت پذیرش تا 1200 نمازگزار را دارد همچنین نزدیکترین ایستگاه به مسجد بزرگ دبی مترو الفهیدی میباشد. گردشگران غیر مسلمان این مسجد میتوانند تنها از زاویه بیرون نظاره گر آن باشند.
dubai-grand-mosque dubai-grand-mosque1 dubai-grand-mosque2 dubai-grand-mosque3
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *