توجه، لطفا قبل از پرداخت موارد مد نظر را روی واتساپ هماهنگ فرمایید. حداقل مبلغ خرید ووچر جهت ارسال ۷۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

رفت و آمد در دبی

29 دسامبر 2018مهدی فرهادیاطلاعات سفر, بلاگ

دبی، یکی از بزرگترین شهرهای کشور امارات متحده عربی است که در جنوب خلیج فارس قرار دارد.
این شهر زیبا و دیدنی، بیشترین جمعیت امارات را دارد و پایتخت توریستی آن است. همچنین، دبی عنوان دومین شهر گران منطقه و بیستمین شهر گران دنیا را نیز از آن خود کرده است.
این شهر لوکس، آسمان خراش های بسیاری دارد که با معماری های منحصر به فرد در تمام دنیا زبان زد می باشند و به همین جهت دبی، رتبه ی سوم از نظر ساختمان های بلند را در جهان کسب کرده است.
تفریحات دبی شامل انواع سرگرمی ها در صحرا  و تفریحات آبی و خرید می باشد.
تورهای صحرا، تورهای سافاری مثل شتر سواری، آفرود که آدرنالین خون شما رو به اوج می رساند و هیجان و لذتی بی اندازه را در پی دارد.
همینطور تفریحات آبی در دبی بسیار پر طرفدار است، تفریحاتی چون جت اسکی و پارک های آبی بزرگ و بی نظیر که ساعات زیادی از روز شما را می گیرد ولی در عوض هیجان و نشاط و شادی بی اندازه ای را نصیب شما می کند.
تجربه ی اسکی در برف نیز یکی دیگر از تجربه های هیجان انگیز در این شهر گرم و شرجی است.
سایر جاهای دیدنی دبی : سواحل پالم – آتلانتیس – برج العرب – برج خلیفه – پارک های ساحلی – مسجد جمیرا و… می باشند که بازدید از آنها بسیار لذت بخش است.
یکی از مسائل بسیار مهم در این شهر توریستی سیستم حمل نقل است، شما برای حمل نقل می توانید تاکسی ، اتوبوس، مترو، منوریل، تراموا، تاکسی آب دبی، اجاره دوچرخه، اتوبوس بزرگ شهری، اجاره خودرو و گشت شهری با اتوبوس City Sightseeing استفاده کنید.

تاکسی در دبی

یکی از راه های رفت و آمد در دبی استفاده از تاکسی می باشد که به دلیل پیچیده بودن مسیرها در دبی پیشنهاد خوبی می باشد.
در این شهر می توانید تاکسی هایی با سقف صورتی را ببینید که مخصوص بانوان هستند. تعداد زیادی از این تاکسی های مخصوص را می توانید در فرودگاه هم ببینید. پس اگر یک خانم هستید و قصد دارید تنها به دبی سفر کنید، تاکسی ها گزینه ی بسیار خوبی برای رفت و آمد در شهر به شمار می آیند.
تاکسی ها در دبی دارای تاکسی متر هستند بنابراین برای پرداخت وجه، هیچ شبهه ای نخواهد بود و باید نقدا پرداخت شود.
دبی شرکت های تاکسیرانی زیادی دارد که بیشتر رانندگان آن ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند و به طور کلی تاکسی های این شهر در ۴ دسته ی رنگی صورتی- سفید، زرد-سفید، آبی-سفید و سبز-سفید قرار می گیرند.
همچنین RTA (سیستم حمل و نقل جاده ای مجاز دبی) یک اپلیکیشن تاکسی معرفی کرده اند که مانند اسنپ در ایران می باشد و به شما امکان رزرو کردن نزدیک ترین تاکسی نزدیک به محل شما می دهد.
از قابلیت های دیگر این اپلیکیشن برای رزرو تاکسی موقعیت شما را با جزئیات نشان می دهد و این برای زمانی که شما نمی دانید در چه جایی هستید بسار مفید است.
این اپلیکیشن برای اندروید و iOS در دسترس است.
لینک دانلود اپلیکیشن RTA برای اندوید
لینک دانلود اپلیکیشن RTA برای iOS
برای محاسبه و تخمین نرخ تقریبی تاکسی در دبی میتونید از این لینک استفاده کنید.

اتوبوس در دبی

اتوبوس ها یک ارتباط بسیار عالی برای رساندن شما از مترو به مقصدتان می باشد و برای رفتن به مسیر هایی که ایستگاه های مترو آن را پوشش نمی دهد بسیار اقتصادی است.
مسیر هایی مانند ساحل جمیرا هم چنین اتوبوس ها امکان بردن شما بین امارات را دارند.
بیشتر این اتوبوس ها به سمت ایستگاه Gold Souk یا بازار طلا می روند و از طریق این ایستگاه می توانید به راحتی به جاذبه هایی مثل بازار طلا، بازار ماهی، بازار عطر و بازار ادویه دسترسی پیدا کنید.
در اتوبوس ها کارت های نول مترو ها نیز مورد قبول است.

مترو در دبی

متروی دبی که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌کند.
متروی دبی طولانی ترین متروی بدون راننده و کاملا اتوماتیک در دنیا است، که بخشی از مسیر را روی زمین و بخشی را از زیر زمین عبور می‌کند. متروی دبی بسیار منظم است و در دو خط سبز و قرمز کار می کند. چه در ساعات شلوغی و چه ساعات خلوت متروی دبی به موقع و سر ساعت مقرر به ایستگاه ها می رسد. همچنین شما در متروی دبی اجازه خوردن و آشامیدن ندارید. متروی دبی 47 ایستگاه دارد و مجهز به پیشرفته ترین سیستم تهویه هوا است. همچنین بعد از تهران، متروی دبی ارزان ترین متروی دنیا می باشد.
برای توضیحات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

مونوریل در دبی

مونوریل عظیم و بدون راننده پالم جمیرا، دبی مارینا را به پالم جمیرا متصل می‌کند. این مونوریل ۳ ایستگاه دارد. پالم، پارک الاتحاد و آتلانتیس آکواونچر. این سفر ۵ و نیم کیلومتری، تقریبا ۱۲ دقیقه طول می کشد و هزینه ی آن برای بلیط یک طرفه ۲۰ درهم و برای مسیر دو طرفه  ۳۰ درهم است که می بایست نقدا پرداخت کنید. اگر خواستید از جزیره جمیرا به مترو بروید بعد از پیاده شدن در ایستگاه Gateway towers، در خیابان صفوح سوار واگن برقی هایی که طول این خیابان را طی می کنند شوید و خودتان را به مترو برسانید.
ساعات کاری مونوریل از 9 صبح تا 10 شب می باشد.

تراموا در دبی

تراموای دبی (سابقاً با نام صفوح ترام شناخته می شده است) یک تراموا است که در الصفوح دبی در امارت متحده عربی قرار دارد. این وسیله حدود ۱۴٫۵ کیلومتر در امتداد جاده الصوفوه از مارینای دبی تا برج العرب و فروشگاه امارات کشیده شده است. این ترام از ایستگاه برج های دریاچه ای دبی و ایستگاه مارینای خط قرمز متروی دبی عبور می کند و انتظار می رود تا دو ایستگاه دیگر نیز در آینده به این ترام اضافه شود. این ترام همچنین با مونوریل نخل جمیرا در ورودی جاده الصفوح متصل می شود.
بخش اول، خط ترامی است که ۱۰٫۶ کیلومتر طول دارد ۱۱ ایستگاه را به خدمت گرفته است که به طور تشریفاتی در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۴ افتتاح شد و این خط به طور رسمی برای خدمات رسانی به مردم باز شد.
هزینه ترام برای یک ایستگاه ۴ درهم، برای دو ایستگاه ۶ درهم و برای ۳ ایستگاه و بیشتر ۸.۵ درهم می باشد.

اجاره دوچرخه در دبی

در دبی اخیرا بر روی اجاره دوچرخه سرمایه گذاری شده اشت. شما می توانید در بلوار شیخ محمد بن زاید در اطراف برج خلیفه و یا در امتداد تفرجگاه دبی مارینا، دوچرخه هایی با کیفیتی به مدت ۳۰ دقیقه اجاره کنید. برخی از هتل ها نیز نسبت به اجاره دوچرخه به بیرون از هتل اقدام می‌کنند که باتوجه به توسعه شبکه راه در دبی و اختصاص مسیرهایی مخصوص به دوچرخه سواری می‌توانید از دوچرخه سواری لذت ببرید و از بهترین چشم اندازهای شهر را از نور های دبی مارینا در شب به همرا منظره هاب زیبا از برج خلیفه داشته باشید.
برای اجاره کردن این دوچرخه ها، با اینترنت از سایت آن ایستگاه دوچرخه را با امکانات فراوان اجاره کنید ، تنها کافیست که در سایت آن، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و سپس با شماره گیری ترمینال مورد نظر طبق گفته اپراتور عمل کنید و در ساعت مقرر دوچرخه را تحویل دهید.
توجه کنید که در صورت دیر باز گرداندن دوچرخه، ۱۵ درهم هزینه به عنوان جریمه خواهید پرداخت. اگر دوچرخه را به هر دلیل گم کرده باشید، باید ۱۵۰۰ درهم برای دوچرخه بپردازید.

تاکسی آبی دبی

اگر قصد رهایی از ترافیک شهر را دارید تاکسی آبی دبی انتخاب ایده آلی می باشد.
می توانید به هر ۴۳ ایستگاه در سرتاسر شهر در حالی از منظره بی نظیر افق لذت می برید سفر کنید.
ساعات کاری تاکسی آبی هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰شب می باشد.

ایستگاه های تاکسی آبی :

۱- Al Mamzar Station
۲- Waterfront Market
۳- Deira Old Souq Station
۴- Al Sabkha Station
۵- Baniyas Station
۶- Dubai Festival City Station
۷- Dubai Creek Golf & Yacht Club Station
۸- Al Shindagha Station
۹- Bur Dubai Station
۱۰- Al Fahidi Station
۱۱- Al Seef Station
۱۲- Creek Park – A Station
۱۳- Creek Park – B Station
۱۴- Al Ghubaiba Station
۱۵- Al Jaddaf Station
۱۶- La Mer Marine Transport Station
۱۷- Jumeirah Beach Park Station
۱۸- Jumeirah Beach Hotel Station
۱۹- Port Rashid Station
۲۰- Al Sufouh Station
۲۱- Dubai Marina Station
۲۲- Jebel Ali Golf Club Station
۲۳- Atlantis the Palm Station
۲۴- Mina Siyahi Station
۲۵- One&Only Royal Mirage Station
۲۶- One&Only The Palm Station
۲۷- Rixos Hotel Station
۲۸- Dubai Marina Mall Station
۲۹- Sofitel Resort the Palm Station
۳۰- Marina Terrace Station
۳۱- Marina Promenade Station
۳۲- Dubai Design District Station
۳۳- Anantara Station
۳۴- Dubai Canal Station
۳۵- Jumeirah Station
۳۶- Al Wasl Station
۳۷- Al Safa Park Station
۳۸- Sheikh Zayed Road Station
۳۹- Business Bay Station
۴۰- Marasi Station
۴۱- Al Wajeha Al Maeyah Station
۴۲- Waldorf Astoria Dubai
۴۳- Palm Jumeirah Station

تور اتوبوس بزرگ گشت شهری دبی

تور اتوبوس بزرگ یک روش عالی برای مشاهده و کشف شهر دبی به شیوه ی کلاسیک است. زمانی که در دبی به گشت و تماشای مناظر می پردازید، گزینه های زیادی پیش روی شماست. بعضی از آنها ممکن است علاقه و توجه شما را به حدی جلب کنند که بخواهید به اکتشاف و مشاهده ی دقیق تر و بیشتر آنها بپردازید، در حالی که ممکن است به مشاهده ی برخی دیگر از آثار تاریخی و مکان ها فقط از دور اکتفا کنید. بلیط ۲۴ و ۴۸ ساعته تور اتوبوس بزرگ یک تور متناسب برای راحتی شما پیشنهاد می کند.
تور اتوبوس بزرگ در یک اتوبوس دو طبقه انجام می شود. در حالی که طبقه ی پایین اتوبوس تهویه کاملا مطبوعی دارد، طبقه ی بالای اتوبوس در هوای آزاد است. در این اتوبوس حین عبور از مکان های مختلف، توضیحاتی مربوط به هر مکان داده می شود. قسمت مهم و خوب ماجرا این است که این توضیحات به ۸ زبان زنده ی دنیا است.

برای توضیحات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

 اجاره خودرو در دبی

برخی افراد بنا به دلایلی نیاز دارند که در دبی خودرو کرایه کنند. یکی از راه های مناسب برای حمل و نقل در دبی اجاره خودرو برای توریست ها می باشد اکثر شرکت هایی که خودرو کرایه می دهند مواردی هم در کنار آن دارند. مثلا نگهداری، تعویض، کمک ۲۴ ساعته و بیمه همگی همراه اجاره هستند. اجاره خودرو در دبی معمولا به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه است و شرکت های مختلف قیمت های متفاوتی دارند.
هزینه اجاره خودرو در دبی روزانه از حدود ۸۰ درهم شروع می شود و برای گروه های بیش از ۲ نفر بسیار به صرفه است
شما می توانید با هزینه ۱۰۰ تا۱۵۰ درهم در دبی خودرو های خوبی نظیر کیا اوپتیما، هیوندای سونوتا، مزدا ۳ را اجاره کنید.
مدارک لازم برای اجاره خوردرو در دبی:
اجاره خورو در دبی دردسر زیادی نداشته و تنها به گواهینامه بین المللی رانندگی برای دریافت خودرو لازم نیاز است که توسط فدراسیون اتومبیل رانی یک روزه صادر می گردد و هزینه آن حدود ۱۰۰ هزار تومان است. علاوه بر گواهینامه تصویر پاسپورت نیز لازم است. سن افرادی که می‌خواهند خودرو اجاره کنند باید حداقل ۲۱ به بالا باشد.
برای اجاره خودرو می توانید به از این لینک اقدام کنید.

گشت شهری با اتوبوس City Sightseeing

یکی از مناسبترین راه ها برای بازدید از جاذبه های گردشگری دبی در کمترین زمان استفاده از این اتوبوس ها می باشد.
در مجموع ۴۴ ایستگاه برای این اتوبوس ها وجود دارد که هر ۲۰ الی ۲۵ دقیقه یکبار در هر ایستگاه توقف می کنند و شامل بلیط های ۱ روزه، 3 روزه ، ۷ روزه و تور شبانه می باشد. این گشت یک گشت خارق العاده است، تمام دبی را خواهید، در طول مسیر با آب معدنی پذیرایی می شوید، وای فای اتوبوس فعال است و کلی بلیط هدیه بابت موزه ها، دو گشت دریایی، بازدید رایگان از دهکده جهانی و گل سر سبد هدیه ها بلیط اکواریوم دبی مال را دریافت می کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید بلی می توانید به این لینک مراجعه کنید.

اتوبوس هاپ آن هاپ آف چیست؟

این اتوبوس ها دارای ۴۴ صندلی در طبقه بالا و ۲۸ صندلی در طبقه پایین هستند. چشم انداز شهر از طبقه دوم این اتوبوس ها که تقریبا سرباز نیز هستند، بسیار جالب است.
شما میتوانید از هدفون های در نظر گرفته شده برای هر صندلی استفاده نمایید و به اطلاعات مورد نیاز در مورد اماکن دیدنی مختلف به زبان فارسی گوش کنید.
شرکت های اتوبوسی سیتی سایت و اتوبوس بزرگ این خدمات را ارائه می دهند.

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *